piatok 14. novembra 2014

Chvíľočka / A moment

Ešte nikdy mi nebolo tak dobre, ako odkedy som mamou. Milujem toto obdobie života. Ale keď príde raz za čas deň, kedy zaspia obe deti a v byte nastane ticho a dokonca ma ešte Inka aj pustí z dojčenského zovretia, dychtivo vpíjam túto chvíľu. Bažím po akomsi "zabudnutí". Ani náhodou nie som ochotná túto chvíľu obetovať upratovaniu. Na chvíľu som tu len ja sama sebou. Dnes s horkou čokoládou a Yalomom. Predstavujem si všetky mamy, ktoré práve tiež dúfajú v chvíľku len pre seba a dúfam, že vládzete. Moja Katka, Zuzka, Lucia, Maruška, Danka, Jarmila, Veronka, Janka, Jana, Monika, Viki a mnohé premnohé ďalšie.

I love being mother, I've never felt better in my life. When both girls happen to fall asleep though, which rarely occurs, our home is so beautifully quiet all of a sudden. I feel I want to sink into the empty space and forget for a little moment. It's just me, such an unusual setting. And I wouldn't give up this moment for a tidy home! And my dear friends, fellow mammas are on my mind, hoping you are well and strong today.

Odvrátená stránka nízkych políc dostupných už aj mladšiemu súrodencovi. The low shelves reachable for children and their dark sides.

 
Irvin Yalom a horká čokoláda. Irvin Yalom and dark chocolate.

2 komentáre:

  1. miriam, ani nevies, ako velmi si ma potesila tvojim postojom. niekedy mavam az vycitky, ze ked dami zaspi, byvam taka unavena, ze nevladzem upratovat - a nechapem, z coho ta unava prameni :) v mojom blizkom okoli je viac tych matiek, ktore mavaju vzdy upratane, nejaka navsteva ich len tak nezaskoci. ked si predstavim, v akom stave sme nechali byt, ked sme odchadzali dnes s tomasom na vytvarnu...
    ked docitas a budes mat cas a chut, napis recenziu na knihu, som zvedava.
    prajem dostatok chvil, ked sa citis volna.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vdaka, Mon. Fakt. Teraz je tych chvil tak malo, ze je to pre nas s Rastom tazke. Kniha je Yalomovsky skvela. Mam s nim jediny problem, ze pri vsetkych jeho beletriach mam problem udrzat si odstup od emocionalneho stavu centralnych postav. Uz som si raz aj hovorila, ze budem jeho knihy citat opat az ked nebudem mat male deti, aby som ich nezatazovala mojou pseudodepresiou prameniacou z literarneho psychoterapeutickeho procesu. Ale konkretne tato kniha ma naopak nakopla. Asi kazda mamka doma sa obcas pyta, ci jej profesia ma zmysel a ci ma chut sa vratit do svojho pracovneho sveta po materskej. Tak po dlhom case mam po docitani tejto knihy pocit, ze sa na tuto oblast zivota opat tesim... ale neviem, ako sa Yalom cita ludom z inych odborov. Ale hadam tiez prijemne.
      Prajem aj ja Tebe to iste a myslim, ze umyt okno moze trvat rovnako dlho ako vyrobit detom krasnu peciatku z gumy. A ze to iste je o prioritach a to je potom v poriadku.

      Odstrániť