utorok 3. marca 2015

Suknička


Jednoduchá suknička, na ktorú by moja starká povedala, že ide nejako "šrejdem".
Je treba len jeden štvorec peknej tenkej látky a jedno staré vyradené bodyčko, ktorého kúsok do stredu štvorca všijeme ako elastický pás:



Otvor v strede štvorca sa pripravuje podľa obvodu pása dieťatka, ale pri obidvoch sukničkách mi vyšiel priveľký. Keby som ich šila ešte raz, zmerala by som deťom obvod bruška nižšie, pretože reálne na najširšom mieste brucha majú elastickú látku. Obvod pásu je 2πr, r je potom polomer vystrihnutého kruhu. Inka má obvod pásu 50cm, čiže kruh na vystrihnutie má polomer 50/2π = 7,96 cm.

Najprv som prišila elastický pás na vnútornej strane budúcej sukničky. Líce jednej látky teda pokračuje do rubu druhej:

Prvú zo sukničiek som zošila klasickým rovným stehom, na druhej som skúsila naťahovací steh. Efekt bol podobný, pri naťahovacom stehu asi o kúsok lepší, nenatiahol a nezdeformoval tak látku.

Elastický pás som potom zahla, prišpendlila a zašila na druhej strane:

Už len zahnúť spodok sukienky a zašiť. Nie príliš na pevno a hrubo, lebo spodok sukne je pekný, keď je ľahký a padá voľne dole.
 
No a potom sa pokúsiť sukničku na deťoch odfotiť...




8 komentárov:

  1. ó to je fakt parádní a nádherné!a zdá se mi to, nebo i celkem jednoduché?nikdy jsem neušila nic strojově(pokud nepočítám šišatý polštář), ale tohle teda!!!:)škoda, že nemáme holčičku, to si budu asi šít pro sebe:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne, presne! Jednoduche a preco-by-nie aj na sitie v rukach! Aj ja si chcem usit jednu pre seba. Len keby tie deti trochu viac spali...

      Odstrániť
    2. O spaní mi ani nepiš:)mladší se budí v pět ráno a v noci dvakrát dudlík, starší zas pláč ze snů..ale věřím, že to jednou přijde!a nebo se naučím usínat během půl minuty jako můj muž?:)no. aspoň o půl hodiny to zkrátit!:)

      Odstrániť
    3. Hm, akoby som o nas citala. Plac zo sna, muz, co vie zaspat za par sekund, mama co nevie a nacucok. A to som si myslela podla frekvencie Tvojho blogovania, ze ste spankovi profesionali!!!

      Odstrániť