štvrtok 28. mája 2015

Zo záhrady do postele


Dnes po inšpiratívnej návšteve u krásnej Radany a jej 37 týždňového bruška (Ďakujeme Vám!), som myslela, že by dievčatá mohli od únavy s ľahkosťou zaspať. Niekedy mi to nedá a pýtam sa, či by naše deti lepšie spali, keby sme neboli takí strašne "vnímaví" rodičia, čo rešpektujú ich potreby dojčenia, spánku a blízkosti. Vedela by Inka prespať sama viac, než svojich 10-20 minút, keby som ju odmalička dávala spať za mreže postieľky a kojila každé tri hodiny?

Dnes to opäť nešlo, nechcela sa kojiť, nechcela zostať ležať, plakala, hnevala sa, chcela sa hrať so spiacou Agátkou, až sme skončili každá v inej miestnosti. Ja pri figách v čokoláde, ktoré Rasťo dostal pri maturitách od nejakého študenta a Ina v obývačke.

Po horúcom čaji a alkoholických figách som s novou silou išla pozrieť na moje druhorodeniatko a takto som ju našla:
 

A tak som si sadla doprostred vyzutých topánok a zvlečených svetrov a pozerala som sa na ňu. A ona si doniesla milovanú matriošku a vežu ku mne. S červenými očami od únavy, no so šťastným úsmevom si sadla a pokračovala v hre.

A ja som si po dvestýkrát povedala, že som to opäť raz neodhadla. Po náročom doobedí nebolo najdôležitejšie zaspať, ale ešte sa pri hre upokojiť, vyhrať všetky tie podnety.  A ja sa to asi naučím, až keď deti odrastú a nebudú to potrebovať. Alebo to zachráni zázračné čajové sitko. Čas druhého uspávania, 12 sekúnd (bloggerská idylka trvajúca do prvého prebudenia a kojenia, 9 minút).

4 komentáre:

  1. Krásne a pravdivo napísané. Ja som posledné 3 večery uspávala moju mladšiu (2 roky) večer vyše hodiny. Včera som to vzdala, nechala som ju pri sebe a pred desiatou večer zaspala doslova za pár sekúnd. Ja som viac stihla a aj som bola viac v pohode, bez kriku a nervozity. Teraz sa prebúdza :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ved oni tie deti nebudu mat naveky s tym zaspavanim taky problem. A ked vyrastu, bude nam aj za tym smutno... asi.

      Odstrániť
    2. Juj, takové mikrospánečky. A to jsem si myslela, jak jsme na tom špatně... Zlatá naše půlhodinka. :-)

      Odstrániť
  2. Ja uz som tiez mal ist spat a miesto toho sedim pri pocitaci. Asi som este uplne neodrastol... Ale uz som odstaveny, to sa zas musim pochvalit.

    OdpovedaťOdstrániť