utorok 27. októbra 2015

Plstenie pre lenivých

Tama je prababka našich dievčat. Elegantná a cynická dáma. Kruto pravdivá a pôsobivo klebetná. Patrilo by sa pridať fotku, no Tama aj v ére digitálnej fotografie rázne vždy fotenie odmietne so slovami, "Nefoť ma, škoda filmu."

Pred pár rokmi mi darovala nejaké svoje tunikové svetre a nádherné náhrdelníky. Náhrdelníky hrdo nosím, no v svetroch v ktorých ona pôsobila ako dozretá Marilyn, sa ja cítim ako plecnatý pešiak v brnení.

Neviem, či by to tak pochopila, no počas týchto týždňov kedy Tama prežíva ťažké veci, sme v mysli často s ňou a možno práve preto som sa s láskou pustila do tohto recyklačného projektu.

Milované svetre z kvalitnej vlny sa nechtiac zrazia už aj pri 40 stupňoch. Nehovoriac o 60. Slzy sú na mieste. Ale svetre upletené z dobrej vlny a vedome vypraté na 90 stupňov, čaká ešte svetlá budúcnosť.

Zrazený pletený sveter sa už potom správa podobne ako akákoľvek iná látka.

 

Z tých dvoch svetrov toho vyšlo celkom dosť. Agátka si šije kabelôčky a ja som dievčatám ušila tašku na hračky.
Vystrihnuté a ihlou doplstené štucne. O tom plstení s ihlou snáď ešte pár slov napíšem. (Nerátala som s tým, že sa roztiahnu. Keby som ich robila opäť, spravím ich o niečo užšie.) Ina ich miluje a ja sa teším. Tama je tak každý deň akoby s nami. Len keby som vedela vtipne a sarkasticky ukončiť tento príspevok ako ona! Pofa jedna.

4 komentáre:

  1. od kačičiek som sa dostala až sem, a to som mala úplne niečo iné v pláne! ale toto je super, akurát som minule rozmýšľala čo by sa dalo ušiť zo starých pulóvrov :)

    OdpovedaťOdstrániť